columnz stijlkleur en voorzien van logo. Niks mis mee. Maar de consument zit er niet op te wachten. Ga op safe Dit is overigens een serieus issue. Want dit gegeven beperkt ons écht bij het bedenken en uitvoeren van impactvolle promotionele acties. In Nederland moet je namelijk altijd op safe gaan. In de zomer mag je actie of je premium niet té zomers zijn. In de winter mag het weer niet te winters zijn. Want het kan hier óf 10 graden vriezen of 10 graden boven nul zijn terwijl de krokussen al bloeien. Ik heb hier overigens ook niet de oplossing voor. Maar wat wel een feit is, is dat het inderdaad bij de consument heel vreemd kan overkomen: '20% Hittegolfkorting', terwijl de regen buiten tegen de ramen striemt. Of een tv-commercial met een dame en heer op een paard in een perfect wit sneeuwlandschap, terwijl de temperatuur al boven de 14 graden zit..... Nou kunnen we Nederland en ons klimaat niet veranderen. Zorgen voor heel veel CO2 uitstoot en maar hopen dat onze zomers tropisch warm worden, lijkt me ook niet de meest verantwoorde aanpak. Dus dan toch maar aan het kortste eind trekken en zorgen voor een 'klimaatneutrale' aanpak. En da's dan wel weer lekker van deze tijd! 9 Kees-Jan Rozestraten is managing director van bureau De Combinatie van Factoren, email: kees-jan.rozestraten@dcvf.nl (advertentie) 2012 - nummer 3 - www.promz.nl 59 Pagina 58

Pagina 60

Voor clubmagazines, online kranten en uitgaven zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw uitgaven.

PromZ Magazine 3-2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication