Persoonlijk contact houden met de klant viewz Transportondernemers en hun chauffeurs komen naar de manifestatie Ridders van de Weg. Chauffeurs die een aantal jaren schadevrij hebben gereden, komen in aanmerking voor een bijzondere eervolle vermelding van respectievelijk de Bronzen (3 jaar schadevrij), Zilveren (5 jaar schadevrij), Gouden (10 jaar schadevrij) en de Diamanten Ridder van de Weg (20 jaar schadevrij). Ridders (twintig jaar zonder schade). “We belonen ze met een insigne en een certificaat. Het komt voor dat chauffeurs tegen hun baas zeggen: ‘Je blijft toch nog wel even verzekerd bij TVM, want ik wil wel mijn speldje verzilveren.’” Minder give away’s In het aantal give away’s en gifts en premiums heeft TVM wel wat geschrapt, vertelt De Vries. “In het verleden gaven we bij schaatsevenementen sjaals en handschoenen cadeau. Dat doen we nog, maar in beperkte mate. We geven alle genodigden nog wel keycords, zodat ze herkenbaar zijn als gast van TVM. Uit kostenoverwegingen zijn we wat selectiever geworden. Daarnaast kijken we als verzekeraar ook naar maatschappelijk verantwoord ondernemen. We gaan niet zo maar promotionele producten uitdelen. Wat je op dat vlak doet moet de boodschap die je wilt overbrengen ondersteunen. Dat is zeker anno nu een vereiste in relatie tot de MVO-gedachte.” TVM werkt met verschillende leveranciers van relatiegeschenken. De Vries: “We vinden het prettig om op basis van een langere relatie zaken te doen. Maar we kijken wel kritischer naar het inkooptraject en de prijs-kwaliteitverhouding. Dat betekent dat we bijvoorbeeld meer offertes opvragen.” Mediawaarde Een belangrijke graadmeter voor het succes van de sponsoring en de relatiemarketing is de mediawaarde, vertelt De Vries. “Hoe vaak zijn we zichtbaar in de pers? Hoe vaak komen artikelen met TVM voorbij? Via onze schaatssite www.tvmschaatsploeg.nl en met twitterende schaatsers als Sven Kramer en Ireen Wüst krijgen we ook extra bezoek op onze zakelijke pagina’s. We volgen nauwgezet de statistieken van social media. We ontwikkelen ook onze eigen content; we hebben zelf een filmploeg die filmpjes maakt rond het schaatsen. Die bijdragen leveren we ook aan andere partijen.” Over de toekomst van de sponsoring van TVM, na 2014, is nog niets bekend. Maar het zou, na dan veertien jaar van schaatssponsoring, niet verkeerd zijn om afscheid te nemen van deze sport. De Vries is zelf een watersportliefhebber, vooral van de zeilsport. Zou TVM daar nog naar kunnen kijken? “We hebben tegenwoordig ook verzekeringsoplossingen voor vervoer over het water, dus wie weet. Waar het allemaal om draait bij het aangaan van nieuwe sponsorschappen, is de uitstraling van de sponsoring en de binding met de markt en met onze klanten. Ik zou zeggen: hou ons ook in 2014 in de gaten.” 9 (advertentie) 2012 - nummer 3 - www.promz.nl 57 Pagina 56

Pagina 58

Heeft u een whitepaper, digi-magazine of digi jaarverslagen? Gebruik Online Touch: artikel naar een digitale publicatie omzetten.

PromZ Magazine 3-2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication