Persoonlijk contact houden met de klant viewz We willen dat onze klanten onze ambassadeurs zijn Door middel van schaatsclinics laat TVM zijn klanten de topschaatsers ontmoeten. “Op die manier maken we het persoonlijk. Dat is waar relatiemarketing om draait: persoonlijk contact houden met de klant.” Wat die persoonlijke band oplevert, is ook na jarenlange ervaring niet precies te becijferen, weet TVM. “We meten wat we kunnen meten. Maar wat Sven Kramer extra heeft opgeleverd voor TVM tot achter de komma, dat kan niemand zeggen. Wat we wel zien: het allerbelangrijkste in zaken doen is gunnen. Wij hebben klanten die weten dat ze elders iets goedkoper uit zijn, maar die gunnen het ons, omdat wij kwaliteit leveren, goeie aanvullende diensten hebben en omdat het plezierig is om met ons zaken te doen.” Leontien van Moorsel reikt een insigne uit aan een Gouden Ridder van de Weg, voor 10 jaar schadevrij rijden, tijdens de manifestatie Ridders van de Weg. Mobiliteitsverzekeraar TVM verzekeringen is een ‘mobiliteitsverzekeraar’. De coöperatieve organisatie is een totaalverzekeraar op het gebied van transport en mobiliteit. TVM biedt verzekeringsoplossingen voor transport over de weg, over het water en voor de automotive branche. Daarbij werkt TVM zowel via het directe kanaal (met een eigen buitendienst) als via het indirecte kanaal (met intermediairs). Ook OVZ Verzekeringen, dat zich meer richt op de particuliere markt, en SON Scheepsverzekeringen zijn onderdeel van het concern. In 2011 behaalde TVM een nettoresultaat van € 11,3 miljoen. De omzet steeg met 10,4 procent tot € 269 miljoen. Er werken 341 fte bij de verzekeraar. Brabantse ondernemers Sinds dit jaar sponsort TVM ook Team XDakar. De Dakar-rally – die vier jaar geleden verhuisde van Afrika naar Argentinië en Chili, en sinds dit jaar ook door Peru gaat – heeft veel belangstelling in de transportsector, en zeker in het zuiden van het land. Leden van het Team XDakar zijn Brabantse ondernemers als Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten en Peter van den Bosch van Van den Bosch Transporten. De Vries: “We merken dat het schaatsen vooral wordt gevolgd door onze relaties van boven de rivieren. In het zuiden van Nederland is de Dakar Rally een zeer populaire sport.” TVM betrekt zijn klanten bij de Dakar Rally door ze te ontvangen op relatiedagen, zoals de Preproloog op het Eurocircuit in Valkenswaard. Relaties maken daar van dichtbij mee wat nu precies de Dakar-experience is. “We nodigen daar vooral kleinere en middelgrote ondernemingen voor uit. Wat je bij die evenementen ook ziet, is dat onze klanten allemaal die passie voor de techniek hebben.” Ridders van de Weg TVM richt zich ook rechtstreeks tot de chauffeurs. Al sinds 1966 biedt de verzekeraar zijn klanten het Veiligheidsplan aan. Doel van het plan is om bij transportbedrijven maximale veiligheid en minimale schades te realiseren. Binnen dit plan is er ruimte voor opleidingen en cursussen voor chauffeurs. Daarnaast zet TVM chauffeurs, die geen schade veroorzaken, in het zonnetje. Als ze een aantal jaren schadevrij hebben gereden, worden ze uitgeroepen tot Ridder van de Weg. “Het is in feite een loyaliteitsprogramma,” zegt De Vries. Wie drie jaar schadevrij rijdt, wordt Bronzen Ridder. Zo zijn er nog Zilveren Ridders (vijf jaar schadevrij), Gouden Ridders (tien jaar schadevrij) en Diamanten 8 2012 - nummer 3 - www.promz.nl 55 Pagina 54

Pagina 56

Scoor meer met een webshop in uw tijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogi online.

PromZ Magazine 3-2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication