TEKST: SABINE DOELMAN loyaltyz Gemaco vernieuwt cadeauconcept Present Service Gemaco heeft een nieuw cadeauconcept gelanceerd, Present Service. Nieuw is eigenlijk niet helemaal correct, vernieuwd is een betere term. Want Present Service was al een concept van Daneco, de relatiegeschenkenleverancier die in 2009 werd overgenomen door Gemaco. Present Service is nu - gepimpt en wel - aan een tweede leven begonnen. R oel Weets, directeur Gemaco, stelt dat steeds meer eindklanten vragen om cadeauconcepten. Niet alleen om in te zetten als eindejaarsgeschenk, maar ook voor het realiseren van doelstellingen op de lange termijn, bijvoorbeeld als spaarprogramma om loyalty van externe relaties of eigen medewerkers te vergroten. Maar het cadeauconcept kan nog meer gedaanten aannemen, zegt hij. Het is ook een communicatietool rondom verjaardagen, jubilea of bijzondere bedrijfsmomenten. Een hele nieuwe trend, aldus Weets, is het cadeauconcept als ‘sorry-actie’: een compensatie voor als een bedrijf een misser heeft begaan richting klanten of medewerkers. Golfbeweging Lisa Dufais, de account manager die binnen Gemaco nauw is betrokken bij Present Service: “Als eindejaarsgeschenk zie je bedrijven vaak een of twee jaar achtereen kiezen voor een cadeauconcept, om het jaar daarop te switchen naar een kerstpakket. Maar ik verwacht dat aan die golfbeweging een einde komt en dat het cadeauconcept steeds meer terrein gaat winnen. Die trend zien we in ieder geval bij onze klanten. Met een kerstpakket kun je nu eenmaal nooit iedere medewerker even blij maken en het brengt een logistieke belasting met zich mee, die je bij een keuzeconcept niet hebt. Het is immers nogal een verschil of er 2000 kerstpakketten of 2000 vouchers bij je worden afgeleverd. Het gemak wordt voor veel opdrachtgevers ook een doorslaggevende reden om voor het cadeauconcept te kiezen.” Geefmomenten Volgens Dufais zit het onderscheid van Present Service in vergelijking met andere cadeauconcepten met name in het grote aanbod artikelen, waaronder ook een groot aandeel A-merken. Present Service bevat 15 thema’s met elk rond de 150 geschenken. Nieuw is de samenwerking met Schmidt Zeevis: een dag later wordt de vis koelvers afgeleverd. “En we stoppen creativiteit in ons concept. Het geefmoment is net zo belangrijk als het cadeau zelf. Dat moet bij de ontvanger echt een wow-effect oproepen, een moment dat hij of zij zich blijft herinneren,” zegt Dufais. 8 2012 - nummer 3 - www.promz.nl 45 Pagina 44

Pagina 46

Voor spaarprogramma, online relatiemagazines en tijdschriften zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw PDF's.

PromZ Magazine 3-2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication