g i f tz Deze lasso houdt op ‘mysterieuze’ wijze een wijnfles in perfecte balans. (Abodee, standnr. F054) Het noorden van Vietnam is gespecialiseerd in keramiek. Klei wordt hier in mallen gegoten en in gasovens gebakken op 1200 graden. Het keramiek wordt volledig met de hand gedecoreerd. De meeste decoraties zijn geïnspireerd op de eeuwenoude Vietnamese tradities en symbolen. (De Evenaar, standnr. D037) De Webshop Giftcard, een ‘relaxed’ cadeau. De ontvanger kan kiezen uit honderden verrassende, bekende en minder bekende webshops en krijgt zijn uiteindelijke aankoop thuisbezorgd. Van eten & drinken tot fashion & beauty tot elektronica & gadgets. (DNP Marketing, standnr. A054) M ovie Minutes, het spaarprogramma van Disney. Magic dices, handdoeken en cocktailglazen voor de klanten van Hommerson-casino’s. Pennen, usbsticks, lanyards voor personeel en klanten in de webshops van KPN, Schiphol Group en DSM wereldwijd. Een online Inspirerende seminars ‘De kracht van het relatiegeschenk’ is het motto van een aantal zeer praktijkgerichte en inspirerende seminars die u tijdens RelatieZ gratis kunt bijwonen. In maximaal een uur wordt u bijgepraat over onderwerpen op het terrein van wet- en regelgeving, MVO en Corporate Responsibility in relatie tot relatiegeschenken en premiums, do’s & dont’s bij de inkoop van promotionele producten, doelgroepdenken: welke geschenken passen precies bij uw klanten, etc. De seminars worden gegeven door ervaren sprekers op de diverse gebieden. Kijk voor actuele informatie over de seminars op www.relatiez.nl cadeaushop voor respondenten van de GfK-panels, idem dito voor de dealers van Osram. Innovatieve Senz-paraplu’s voor de internationale klantenkring van het Nederlands Bureau voor Toerisme. Kerstpakketten voor 73% van de werknemers in het Nederlands bedrijfsleven. Zomaar een greep uit de inhoud van de PromZ magazines van de laatste twee jaar, waaruit blijkt dat relatie- en eindejaarsgeschenken continu worden ingezet als dank-je-wel richting relaties en eigen medewerkers. Effectieve tools Uit diverse onderzoeken in binnen- en buitenland blijkt steeds weer dat relatiegeschenken effectieve tools zijn om loyaliteit te kweken of te versterken. Zo kwam vorig jaar uit Amerikaans onderzoek naar voren dat rond 40 procent van de ontvangers na het krijgen van een relatiegeschenk nog positiever denkt over het bedrijf erachter. Men is gecharmeerd van het gebaar. Met name functionele producten scoren hoog, evenals producten met een ‘fun factor’. De kracht van het relatiegeschenk is dan ook niet zomaar een loze kreet. Business gifts versterken de band en dragen bij aan het in stand houden van waardevolle zakelijke contacten. De investering in een goed gekozen relatiegeschenk kan zichzelf dan 8 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 9 Pagina 8

Pagina 10

Heeft u een whitepaper, pagegangster of evakbladen? Gebruik Online Touch: pdf digitaal bladerbaar maken.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication