newz Gemaco komt met Jme geschenkensets Gemaco is een exclusief samenwerkingsverband aangegaan met Jamie at Home, een van Jamie Olivers ondernemingen, voor de distributie van luxe geschenkensets op de Nederlandse markt. De geschenkensets zijn gevuld met interieur- en keukenaccessoires uit de Jme Collectie. In samenwerking met ontwerpers en kunstenaars over de gehele wereld, heeft Jamie een eigen lijn Jme producten ontwikkeld “om met iedereen de passie voor het koken te delen en mensen de keuken in te krijgen”. Een aantal geschenkensets bevat een exclusief recept van Jamie Oliver. De Jme producten zijn niet in de retail verkrijgbaar, maar alleen in business to business als relatiegeschenk. Info: jamieathome@gemaco.nl en www.gemaco.nl Steeds meer cd’s verkocht via krant of tijdschrift De verkoop van cd’s en dvd’s bij onze zuiderburen gebeurt in toenemende mate via kranten of tijdschriften. Volgens het Belgische onderzoek Meten is Weten, werd in 2009 bijna een op de tien cd’s in België verkocht als ‘plusproduct’ bij eerdergenoemde media. Bij dvd’s nemen de media twintig procent voor hun rekening. Belgische consumenten kochten in 2009 in totaal 1.050.000 cd’s tijdens acties met een Belgisch magazine of krant. De schijfjes hebben een gezamenlijke marktwaarde van zo’n 6,8 miljoen euro. Gemiddeld betaalden Belgische consumenten ongeveer zes euro voor een cd, bovenop de prijs van het magazine of de krant. abonnementen en advertenties - de derde inkomstenbron geworden. Op dvd-gebied is in België De Persgroep marktleider, bij cd’s is dat Sanoma Media. De Persgroep lanceerde ook in ons land acties met cd’s en dvd’s. Sundays In New York van Trijntje Oosterhuis is in januari gratis bij Algemeen Dagblad gevoegd. In maart volgde The American bij de Volkskrant. bron : Entertainment Business/Retailnews SITA en Staalbankiers naar Joosten Promogifts SITA Recycling Services en Staal bankiers zijn klant geworden bij Joosten Promogifts voor alle promotionele artikelen en relatie eschenken. g SITA heeft een uitgebreide marktscan gedaan, waarbij vooral vernieuwing en duurzaamheid van het assortiment belangrijk waren, evenals handling en distributie van de promotionele producten naar alle vestigingen in Nederland, België en Duitsland. Staalbankiers, onderdeel van Achmea, heeft Joosten Promogifts gevraagd een nieuwe webshop gestalte te geven en een nieuwe lijn te ontwikkelen voor zowel de externe als interne doelgroep. Inkomstenbron Voor veel Belgische maar ook Neder landse uitgevers is de verkoop van films en muziek - na inkomsten uit 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 83 Pagina 82

Pagina 84

Scoor meer met een webwinkel in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden lesmateriaal online.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication