newz Brandwijk vooruitstrevend op MVO-gebied Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl in Zaltbommel, beide onderdeel van Brandwijk Holding, hebben in juli van dit jaar het CO2-bewust certificaat niveau 3 ontvangen. Dit omdat zij o.a. via individuele en keteninitiatieven substantieel bijdragen aan de reductie van CO2. Brandwijk, dat ook andere certificaten heeft inzake MVO, is als eerste in zijn branche gecertificeerd voor niveau 3 van de zogeheten Prestatieladder. Dit is een door ProRail ontwikkeld instrument om bedrijven te stimuleren de CO2 emissies inzichtelijk te maken en maatregelen te nemen om deze terug te dringen. Dick Brandwijk: “Het getuigt van goed ondernemerschap om aandacht te hebben voor CO2 reductie, goed voor het milieu en goed voor de onderneming. In die zin moet ondernemend Nederland nog wakker worden.” het tv-programma Herrie in het Hotel) werd het officiële gedeelte geopend door Han Looijen, loco burgemeester van Zaltbommel. Daarna sprak Wim Lageweg, directeur MVO Nederland, de aanwezigen toe. Annemiek Traag, gedeputeerde van de provincie Gelderland, reikte het CO2 certificaat uit aan het echtpaar Dick en Pieta Brandwijk. De gasten kregen in ‘de wereld van Brandwijk’ ook de nieuwe collectie gepresenteerd. In de showrooms heeft Brandwijk zijn assortiment opgebouwd rondom verschillende thema’s. Naast een sauna, groene tuin en wijnkamer is er zelfs een stukje van theater Carré nagebouwd. zijn met het HIV virus. Milou Brandwijk, dochter van de eigenaren en medewerkster in het bedrijf, is als vrijwilligster werkzaam voor deze stichting en enkele malen per jaar actief in Kenya. Brandwijk lanceerde een fles wijn in een exclusief en gepersonaliseerd wijnkistje. Van iedere verkochte fles gaat een bedrag naar Kenya Care. Duurzame happening Met 200 gasten had Brandwijk een ‘duurzame’ happening gemaakt van de uitreiking. Zo werden de gasten ontvangen door levende, mensgrote tulpen en verzorgde cateraar Albron duurzame hapjes. Na het welkomstwoord door presentator Reim Reimers (bekend van Wijn voor Kenya Care Aan het einde van het officiële gedeelte maakte Brandwijk bekend stichting Kenya Care te steunen. Deze stichting zet zich in voor Keniase vrouwen die besmet Door de overname van Candybel wordt BelgoSweet.be ook distributeur in de Benelux van het Franse Les Editions du chocolat. Dit bedrijf heeft een unieke techniek ontwikkeld waarmee een logo, foto of tekst in witte chocolade gedrukt wordt op een ondergrond van pure chocolade. Merken als Nina Ricci, Cartier, Fouquet’s of Dior hebben deze logo-chocolaatjes al gebruikt als eindejaarscadeau en bij productlanceringen en meetings. 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 79 Pagina 78

Pagina 80

Voor boeken, online mailings en artikelen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw tijdschriften.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication