‘ ie houdt er nou niet van knuffelbeesten?’ W p re m i u mp ro m ot i o n z Twee sterke merken zijn altijd succesvolle combinaties de kosten van een licentie zijn dergelijke acties niet voor elk bedrijf weggelegd. “Je spreekt al snel over grote aantallen,” zegt Erenstein. “Maar de mogelijkheden zijn groot. Zo leveren we bijvoorbeeld ook knuffels voor in kerstpakketten.” In 2008 maakte Mimex voor supermarkt C1000 een Loekie-leeuw rondom het WK. Voor de Efteling werden Ravelijn-karakters ontwikkeld ter gelegenheid van de opening van de nieuwe achtbaan. Recent was er een actie met knuffels voor de stichting Doe Een Wens. “Omdat we meerdere licenties hebben, kunnen we met knuffels vele kanten op,” zegt De Vries. “Overlap treedt niet snel op. Er is veel mogelijk met knuffels. Denk aan een zuivelbedrijf dat iets met koeien wil doen. Er zijn genoeg dieren te bedenken waar WWF niets mee doet.” Onlangs leverde Mimex Nijntje-knuffels voor een actie bij boekhandel Bruna. Erenstein zegt een groot verschil te zien tussen bedrijven met en bedrijven zonder veel ervaring in premiumpromoties. “De meest onderschatte factor is de tijd. Voor een knuffelactie als bij Albert Heijn moet je minimaal 120 dagen uittrekken. Ik krijg nog wel eens een aanvraag, waarbij men over 2 maanden al de knuffels in de winkel wil hebben liggen. Maar het ontwerpen, testen, produceren en vervoeren kost gewoon veel tijd. En het is speelgoed, dus je moet als leverancier aan de hoogste veiligheidsnormen voldoen.” 9 (advertentie) Bestel tijdig uw eindejaarsgeschenken! B2B PARTNER Premiums - Business gifts - Promotional products - Textiles - Loyalty programs Samdam Solutions BV Breda - T. +31 (0) 76 572 00 88 - info@samdam.nl www.samsonite.samdam.com Samdam_190x130_B.indd 1 10-08-11 09:20 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 59 Pagina 58

Pagina 60

Interactieve web folder, deze gids of gebruiksaanwijzing is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal uitgeven van internet PDF-en.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication