p re m i u mp ro m ot i o n z natuur is tenslotte niet alleen nu belangrijk, maar ook voor de volgende generaties." Klanten werden aangemoedigd lid te worden van het WNF - AH betaalde de eerste twee maanden van het lidmaatschap. Ook online brachten Albert Heijn en WNF de dierenwereld tot leven. Aan de hand van superkwaliteiten konden bezoekers van de site www.hyves.nl/ahsuperdieren ontdekken welk superdier zij zelf waren. “De website werd gedurende de actie een paar miljoen keer bezocht. Dat overtrof onze verwachtingen,” zegt woordvoerder Rudi Buis van WNF. “Of de doelstellingen van WNF – meer bekendheid voor de soortenrijkdom op aarde – door de actie zijn gerealiseerd valt natuurlijk moeilijk te meten. Maar het internetsucces toont voor ons wel aan dat de actie leefde onder onze doelgroep.” Het Wereld Natuur Fonds gaat voor zijn strategische samenwerkingen niet met elk bedrijf in zee, maar kiest partners die in hun branche aantoonbaar voorloper willen zijn en blijven op het gebied van duurzaamheid, vertelt Buis verder. “Het gaat om partners die in staat zijn om een hele sector in beweging te zetten, of die een duidelijke voorbeeldfunctie hebben. Naast Albert Heijn, hebben we nu samenwerkingsovereenkomsten met KLM, Eneco, Rabobank, IKEA en KPN. Daarnaast zijn we in gesprek met nog een paar partijen. Afhankelijk van het partnership programma dat we hebben afgesproken zullen we gezamenlijk dergelijke acties opzetten.” niet zo’n heel bekende naam in de premiumbranche. “Doordat wij in 2008 speelgoedgroothandel IBTT overnamen, werd WWF een van onze licenties. IBTT maakte namelijk al de pluchen beestjes voor deze organisatie,” vertelt marketing- en communicatiemanager Judith de Vries. De geschiedenis van Mimex gaat ver terug. Het bedrijf dateert uit 1974 en begon als tax free shop op Schiphol. Die winkel groeide uit tot een internationaal bedrijf met lederwaren, souvenirs, speelgoed en gifts, die op diverse luchthavens in de wereld te koop waren. In de winkels werden ook merken als Nijntje, Porceleyne Fles, Barbie en Swarovski verkocht. Na diverse overnames (van onder meer Elesva, bekend van de Holland souvenirs) veranderde de naam in 2007 in Mimex Brands & Labels. Een jaar later werden de activiteiten op Schiphol verkocht. De Vries: “Naast de knuffels en souvenirs hebben we nog een derde markt, en dat is onze collectie woondecoratie en life- 8 (advertentie) Lange historie Bij de actie hoorde ook een serie pluchen knuffelbeesten. Zij waren in de supermarkten te koop voor 4,99 euro. Een deel van dat bedrag ging naar het World Wildlife Fund (WWF). De leverancier van de knuffels is Mimex Brands & Labels, nog Choco-Paradijs_50x40_C.indd 1 26-07-11 10:55 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 55 Pagina 54

Pagina 56

Heeft u een whitepaper, zmags of ereclamefolders? Gebruik Online Touch: gebruiksaanwijzing digitaal op uw website plaatsen.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication