TEKST: RUTGER VAHL Spaaractie Albert Heijn en WNF ‘ ie houdt er nou niet W van knuffelbeesten?’ De spaaracties in de supermarkten wisselen elkaar nog steeds in hoog tempo af. Albert Heijn verruilde de voetbalplaatjes voor dierenplaatjes inclusief levensechte knuffels. De actie is een mooie samenwerking tussen AH, het Wereld Natuur Fonds en Mimex, leverancier van pluchen beesten. O pnieuw blies Albert Heijn een oeroud spaaridee nieuw leven in. Klanten van de supermarkt konden de afgelopen maanden sparen voor kwartetkaarten van dieren. Er waren 204 kaartjes van wat ‘superdieren’ werden genoemd, verdeeld over 17 categorieën. De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hadden alle dieren punten. Door de verschillende waardes op de kaarten konden er verschillende spelletjes mee gespeeld worden. De actie was een initiatief van het Wereld Natuur Fonds, dat sinds 2007 samenwerkt met AH op gebied van duurzaamheid. Doel van de actie was om de kennis over het dierenrijk op een speelse manier te vergroten. Omdat op elk kaartje iets specifieks staat over het desbetreffende dier, wordt spelenderwijs de kennis over bedreigde diersoorten en leefmilieus vergroot, was de gedachte achter de actie. Astrid van den Oetelaar, CMO Wereld Natuur Fonds: “HOpelijk draagt deze actie bij aan een groter bewustzijn hoe belangrijk het is om diersoorten ook voor toekomstige generaties te behouden en aan steun voor de natuurbeschermingsactiviteiten van WNF.” Bewustzijn vergroten Albert Heijn is blij met de samenwerking met WNF. "Bij Albert Heijn staat duurzaamheid hoog in het vaandel,” zegt Jeroen Pietryga, directeur marketing & format. “We willen graag een bijdrage leveren aan de bescherming van het milieu. Als we de aarde willen sparen, moeten we er zuinig en zorgvuldig mee omgaan. Albert Heijn neemt zijn verantwoordelijkheid en gaat in dialoog met partners die deskundig zijn op dit gebied, zoals het Wereld Natuur Fonds. Met de spaaractie Superdieren willen we het bewustzijn bij onze klanten op het gebied van duurzaamheid vergroten. De 54 Pagina 53

Pagina 55

Interactieve digitale magazine, deze reclamefolder of editie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar maken van emagazines.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication