TEKST: KARIN SCHAPER Joint promotion C1000 en Total C1000 verleidt de klant met benzine Een opmerkelijke actie, de joint promotion tussen C1000 en Total. Op kinderen gerichte spaaracties slaan al jaren de klok, maar bij C1000 kon de consument deze zomer sparen voor brandstof van Total. “Opmerkelijk? Dat is ook precies de bedoeling. Want wij willen de klant verrassen,” aldus Han Sijl, bij C1000 o.a. verantwoordelijk voor actie communicatie. V an 4 juli tot en met 13 augustus kreeg de klant bij C1000 bij elke 10 euro aan boodschappen een tankzegel. Een volle spaarkaart met 30 zegels was vervolgens goed voor een gratis Happy Fuel Card, waarmee men ter waarde van 10 euro kan tanken bij Total. De Happy Fuel Card kan tot en met 31 december 2011 bij Total worden verzilverd. De redemptie van deze actie lag rond de 50 procent, een resultaat waarbij deze actie onder de noemer ‘succesvol’ de boeken in is gegaan. En wegens succes kans maakt op herhaling, maar dat is vooralsnog koffiedik kijken… We try harder Han Sijl (C1000): “C1000 is de nummer 2 onder de Nederlandse supermarkten. Dus we try harder, net als Avis. Wij proberen voortdurend anders dan anderen te zijn, óók bij rechttoe recht- aan acties als prijskortingen en korting op toegangskaartjes voor pretparken en dierentuinen. Neem onze voetbalplaatjesactie, of de Dungans, die waren echt onderscheidend van de andere soortgelijke acties. Veel meer streetwise, niet zo braaf.” “Naast het element van verrassing, willen we ook dat onze acties relevant zijn voor de klant,” vervolgt hij. “acties moeten toegevoegde waarde hebben. In deze tijd waarin het dagelijks leven duurder wordt, zijn acties waarmee je geld bespaart op je huishoudbudget zinvol, zeker voor alle gewone Nederlandse gezinnen. En die gewone gezinnen, die meer dan 4 miljoen transacties per week bij C1000 doen, zijn onze doelgroep. Tien euro is een bedrag wat er in de meeste gezinnen echt toe doet.” De typetjes van cabaretière Tineke Schouten verbeelden - nu al weer ruim een jaar – dat gewone gezin in de tv-commercials. Sijl: “Waar andere supermarkten ervoor kiezen te communi- 44 Pagina 43

Pagina 45

Voor presentaties, online lesboeken en clubmagazines zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw catalogussen.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication