Loyaltyprogramma legt GfK geen windeieren l oya l t yz (advertentie) - Verfris het assortiment na 2 jaar. Je moet voorkomen dat de verrassing eraf gaat. - Maak, bijvoorkeur van te voren, met de belastingdienst afspraken over de afkoop van belasting als de geschenken vallen onder de noemer ‘loon in natura’. Verwacht Van der Ouw een grotere inzet van loyaltyprogramma’s? “De verdergaande digitalisering van de samenleving, zeker in zakelijke omgevingen, vergroot de afstand tussen bedrijven en hun klanten en medewerkers. Hoe groter de afstand wordt, hoe groter het risico dat men afhaakt. Een loyaltyprogramma kan de persoonlijke touch in de relatie herstellen, zeker als er op basis van het programma regelmatig met de deelnemers wordt gecommuniceerd, bijvoorbeeld via emailings.” En nog een advies van Van der Ouw: “Maak een duidelijke spaarreglement alvorens een loyaltyprogramma te lanceren op het eigen personeel. Je moet er namelijk voor waken dat de benefits bij één persoon terecht komen. Je moet voorkomen dat de chef van de afdeling met de friteuse en de trampoline voor zijn kinderen naar huis gaat. Dan krijg je scheve ogen en schiet het programma zijn doel voorbij. Wij hebben goede ervaringen met zowel persoonlijke als teambeloningen, waarbij de punten voor de hele afdeling gelden, met een bijpassend assortiment geschenken als koffiemachines of een dag uit met de hele afdeling. Dat werkt goed.” 9 GfK Group De GfK Group behoort tot de grootste marktonderzoek bureaus ter wereld en is gevestigd in meer dan 100 landen. Het bedrijf telt ruim 10.000 medewerkers. Het hoofd antoor van GfK staat in Neurenberg en is k beursgenoteerd. GfK Panel Services Benelux heeft vestigingen in Dongen en Brussel. Er werken 220 medewerkrs in Nederland en 60 in België. Alle keuzes die de consument maakt binnen de dimensies tijd en geld worden door GfK zo volledig mogelijk in kaart gebracht. GfK doet dit onder meer door middel van eigen continue panels. Deze panels zijn grote representatieve steekproeven op basis van huishoudens of personen. Mede op basis van deze kennis en informatie vanuit de GfK-panels, kunnen multinationals hun sales- & marketingactiviteiten rond producten en diensten formuleren c.q. optimaliseren, beleidsmatige beslissingen onderbouwen en effecten van acties en veranderingen in beleid en strategie evalueren. 2011 - nummer 3 - www.promz.nl Tiflo_65x265_IM.indd 1 33 31-05-11 09:5 Pagina 32

Pagina 34

Heeft u een boek, publitas of eonderwijs magazines? Gebruik Online Touch: uitgave online bladerbaar maken.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication