TEKST: KEES-JAN ROZESTRATEN c o l u m nz Relatiegeschenken: vluchtig of in het geheugen gegrift… Kent u dat? Pakt u iets uit een keukenla en ziet u weer dat ene leuke ding. Ooit gekregen van een relatie. Origineel, verdomd handig of gewoon te goed. Want laten we wel wezen, goedbedoelde rotzooi hoef ik niet. Kapot na 2 keer gebruiken, voor 50 cent bij de Blokker te koop of nog erger, gratis bij 1 kilo riblappen. W at zorgt er nou voor dat je iets wat je krijgt ook bewaart en graag gebruikt? En dat je er ook nog ‘ns af en toe bij stilstaat van wie je dat gekregen hebt? Want dat is wat u wil met uw relatiegeschenk. De redenen waarom je iets bewaart, of zelfs koestert, kunnen heel divers zijn. Daar dacht ik over na. Wat werkt bij mij? En dus net zo goed bij heel veel andere mensen…? in het dorp. Weg ermee! Maar iets waarvan je ziet dat het kwaliteit is, boeit mij meer. Nogmaals, mag ook een zaklampje zijn van een paar euro. Maar dan wel een degelijk exemplaar, dat veel licht geeft als ik ’s avonds met slecht weer de hond nog een keer ga uitlaten. Met gevaar voor eigen leven, omdat een enkele idioot 80 rijdt op de slechte, onverlichte weg bij mijn huis. Handig en van levensbelang dus, dat – goede - lampje. 8 Origineel Op de eerste plaats moet iets dat je krijgt origineel zijn. Iets dat je interesseert, omdat je het simpelweg nooit eerder gezien hebt. Leuk! Komt niet zo vaak voor, maar is absoluut een pre als dat zo is. Vervolgens zie je de maanden daarna wel vaak een (slechte) kopie opduiken, maar je was toch maar mooi de eerste die het had destijds. Voor mij was dat toen de stormvaste paraplu. Die met die rare punt. Ligt nog steeds in de auto en is regelmatig ook zeer nuttig gebleken. (advertentie) Perfecte kwaliteit Ook is het van belang dat het van een perfecte kwaliteit is. Nou hoeft iets niet per se duur te zijn , maar het moet wel degelijk zijn. Geen prutskwaliteit. Want dan gaat het of zó het ronde archief in of op het stapeltje voor de jaarlijkse braderie bij mij Choco-Paradijs_50x40_A.indd 1 26-07-11 10:54 2011 - nummer 3 - www.promz.nl 23 Pagina 22

Pagina 24

Scoor meer met een webwinkel in uw mailings. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs magazines online.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication