l oya l t yz (advertentie) te vinden. Fruitmasters slaagt er niettemin in om al jarenlang namens de telers van appels en peren een gezamenlijke promotionele campagne te voeren met de stripfiguren Suske en Wiske - De Gezonde Familie - in de hoofdrol. Sparen voor badlakens Consumenten kunnen in supermarkten bij de aankoop van appels en peren sparen voor Suske en Wiske-badlakens. Fruitmasters voert sinds 2002 actie met deze stripfiguren. Aanvankelijk vooral met porseleinen producten, sinds dit jaar voor het eerst met textiel. Efficiënter: een badlaken kan zo door de brievenbus en de spaarder vult nu digitaal de gespaarde actiecodes in. In 2002 kon de consument, na aankoop van de verpakkingen met appels of peren, sparen voor stripalbums. In 2003 en de daarop volgende jaren bestonden de spaarproducten uit porseleinen figuren van de striphelden. Achtereenvolgens waren dat beeldjes, beeldengroepen, mokken, bordjes, kommen, spaarpotten, fotolijstjes en glazen. Loyaliteit van de spaarders werd gestimuleerd door elk kwartaal een nieuw item in de serie aan te bieden. Elk kwartaal zaten er nieuwe waardepunten bij een verpakking fruit die de consument moest insturen om het premium in huis te krijgen. Vorig jaar besloot Fruitmasters in samenwerking met Hokra Below The Line tot drastische aanpassingen. Rooders: “Het werd te lastig om nog iets nieuws in porselein te bedenken wat de consument zou aanspreken. We wilden iets anders. Hokra heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bedenken van een nieuw product.” Flowers in a Can Drie ingrediënten - grond, zaden en water om een plant te laten groeien Met de Flower in a Can kan men op een eenvoudig manier, in ieder jaargetijde, een plant laten groeien. De Flower in a Can bestaat uit een fraai blikje, voorzien van zaden en een organisch grondtablet, waaraan water wordt toegevoegd. Binnen 2 tot 4 weken zullen de zaden ontkiemen en beginnen de plantjes te groeien. De Flower in a Can is een fantastisch promotieartikel voor uw merk, product of bedrijf. Uw reclameboodschap wordt rondom het blikje weergegeven, op een gelamineerd full-color bedrukt etiket, in een door u ontworpen eigen design. Evergreen onder de premiums Dat werd dus een badlaken. Op zichzelf niet revolutionair, maar badtextiel is wél een evergreen als promotieartikel. Jantina Leeuwis, accountmanager en partner van Hokra Below The Line: “Het is belangrijk dat de consument er voor wil gaan. Met porselein zagen we dat we een heel vaste groep spaarders hadden, maar de groep groeide niet. Met een veel generieker product, zoals badlakens, spreek je een bredere doelgroep aan. Dat blijkt ook uit de resultaten. De ouders, opa's en oma's, iedereen spaart voor de kinderen. Per week, en zeker aan het eind van het kwartaal gaan er tussen de 1000 en 1500 badlakens uit. De resultaten zijn beter dan bij de acties met porselein.” Rooders voegt daaraan toe dat er per kwartaal duizenden fruitverpakkingen - schalen en tassen - met het promotiemateriaal worden afgezet bij diverse supermarktketens. Belangrijke kostenbesparingen De vernieuwde actie bracht belangrijke kostenbesparingen met zich mee. Het 140 x 70 cm metende badlaken kan door de brievenbus, zodat de portokosten aanzienlijk lager zijn dan 8 Kweek nu uw eigen Basilicum, Tomaten, Aardbeien, mooie en geurig bloemen, en meer. Blikvanger, Postbus 1018, 1000 BA Amsterdam Tel: +31 20 423 18 19, E-mail: info@blikvangers.com www.blikvangers.com Blikvanger 2011 - nummer 3 - www.promz.nl Blikvanger_63x265.indd 1 promz_2010_skyscraper_01.indd 1 15 22-07-11 11:11 4/03/10 11:58 Pagina 14

Pagina 16

Voor clubmagazines, online rapporten en PDF-en zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw tijdschriften.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication