TEKST: ARJO VAN EUNEN TEKST: ED VAN DER GAAG FOTO: RUUD JONKERS Spaaractie houdt consument trouw aan Fruitmasters Suske en Wiske in de bres voor Hollands fruit Marketingcommunicatie van fruit is volop in ontwikkeling. De bedrijfstak beseft zich steeds meer dat het hard nodig is om de consument ervan te overtuigen dat een appel niet zomaar een appel is. Het stukje fruit krijgt steeds vaker een merknaam mee. Fruitmasters zet ook spaarprogramma’s om. ‘De Gezonde Familie’ is een merk gekoppeld aan de spaaractie rond Suske en Wiske. “O nderscheid wordt steeds belangrijker,” stelt Jeroen Rooders, medewerker marketing & communicatie bij coöperatie Koninklijke Fruit masters roep, een coöperatie van 500 telers, goed G voor 350 miljoen kilo fruit. De fruitmarkt is gecompliceerd. Telers hebben zich verenigd in tal van samenwerkingsverbanden, gezamenlijk verdedigen zij hun (communicatie)belangen in het Productschap Groente en Fruit. In dit mijnenveld van soms tegengestelde belangen is het lastig om een gemeenschappelijke deler voor communicatie 14 Pagina 13

Pagina 15

Heeft u een club blad, ibrochure of online edities? Gebruik Online Touch: onderwijs magazine digitaal bladerbaar maken.

PromZ Magazine 3-2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication